Odpowiedzi

2009-11-09T17:18:13+01:00
7 rok życia- chłopcy rozpoczynali naukę w szkole i przechodzili pod opiekę ojca.
dziewczyny uczyły się gotowania,przędzenia,tkania, rachowania itp.
12-dziewczyny wychodziły za mąż
18- chłopcy przechodzili 2 letnie przeszkolenie wojskowe
20-kończyli przeszkolenie
30-mężczyźni żenili się
po 60 roku życia- zostawali pod opieką synów
1 2 1
2009-11-09T17:18:56+01:00
60 lat-przystąpienie do rady sparty
7 lat - selekcja
12 lat-przenoszenie do obozu
20-wchodzi w grono dorosłości
30 lat-jak się nie mylę to odchodził od wojska
2 1 2
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-09T17:21:35+01:00
7 rok zycia- surowe wychowanie
Chopców do siódmgo roku zycia wychowywaly matki. Według opowiesci spartanie juz w wieku niemowlecym byli kapani w lodowatej wodzie gorskich strumieni. Dzieki temu mieli stac sie silni i zdrowi. 7letni chlopcy rozpoczynali wychowanie panstwowe.
12 rok zycia- trafianie do koszar
pod okiem opiekunów uczestniczyli wowczas w szkoleniu wojskowym.

20 rok zycia-slużba wojskowa
dzwudziestoletni spartanie rozpoczynali trwajaca 10 lat obowiazkowa sluzbe wojskową.

30 rok zycia- zycie dorosle
Spartanie opuszczali koszary dopiero po ukonczeniu 30 roku zycia. W razie wojny mogli jednak zostac powolani do wojska. Po powrocie do domu otrzymywali od panstwa ziemie, a takze uzyskiwali prawa polityczne.

60 rok zycia-sprawowanie wladzy
Obywateli Sparty ktorzy ukonczyli 60 lat, nie obowiazywal juz nakaz sluzby wojskowej. Nadal jednak mogli odgrywac wazna role w zyciu politycznym spartanskiej polis. Najznamienitsi byli wybierani do rady starszych-geruzji
1 1 1