Odpowiedzi

2009-11-09T17:26:39+01:00
Akwizytor ksiazek zarabia 5% od ceny kazdego sprzedanego egzemplarza.po sprzedaniu 15 ksiazek akwizytor zarobil 19,50zl ile kosztuje egzemplarz tej ksiazki ? potrzebne tez rownanie

x zł 1500%
19.50zł 75%

x*75 = 19,50*1500
x*75 = 29,25zł
x = 29,25 :75
x = 390zł cena za 15 książek

390 : 15 = 26 zł za 1 egzemplarz książki
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-09T17:26:50+01:00
Przyjmijmy że aby obliczyć cene ksiązki musimy obliczyć ile kosztuje jej 5%(czyli zysk akwizytora)
x=5%
19,50 tyle zarobił akwizytor po sprzedaniu 15 ksiązek
19,50: 15=1,30 - 5% zysk ze sprzedaży 1 książki czyli 1/20 całej ksiązki
20 razy 1,30 = 26 zł
odp. cena książki wynosi 26 zł