1.Rozwiaz nierownosci: a)|x-4|<10 b)|0,5x+2>_1
2.Rozwiaz metoda wyznacznikwa uklad rownan:
2x+5y=12
7x-2y=3
3.Cene kurtki obnizono o 10%,a nastepnie po dwoch miesiacach nowa cene podniesiono o 15%.Ile procent pierwotnej ceny stanowi obecna cena kurtki.



z gory dziekuje za odpowiedz:-)

2

Odpowiedzi

2009-11-09T17:30:51+01:00
|x-4|<10
x-4<10
x<10+4
x<14

|0,5x+2|>-1
o,5x+2>-1
x>-1-0,5-2
x>-3,5

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-09T17:32:13+01:00
To zadanie nie jest takie trudne na jakie wyglada ;]
zad1
a) | x-4| < 10 zamieniasz na dwa ulady rozdzielne czyli
x-4<10 lub x-4> -10
wyliczasz x
x< 14 lub x> -6
rysujesz na osce te przedzialy i odczytujesz czesc wspolna
x nalezy do zbioru (-6, 14)
b)
to jest nieruwnosc liniowa zatem
0,5x> -1
x> -2
xnalezy do przedzialu od(-2, nieskonczonosci)
zad2
wyznaczaasz z pierwszego rownania jedna z niewiadomych i podstawiasz do drugiego rownania powiedzmy ze wyznacze x
zatem
x= (12-5y)/2
i podstawiam do drugiego rownania
7 * (12-5y)/2 - 2y = 3
84-35y - 4y = 6
-39y=-78
y= 2
czyli x = 1
zad 3
wydaje mi sie ze to bedzie tak
x- cena pierwotna kurtki czyli 100 %
najpierw obnizono cene o 10 %
czyli x- 0,1x= 0,9x
nastepnie podwyzszono cene o 15 %
czyli 0,9x + (0,9x *z,15) = 1,035x = 103,5 % ceny pierwotnej

zatem mozemy zauwazyc ceny beda roznic sie o 3,5 % czyli kurtka bedzie kosztowala o 3,5 % wiecej niz na poczadku

ale pytanie jest o "Ile procent pierwotnej ceny stanowi obecna cena kurtki."
czyli chyba 103,5 / 100 = 1,035 % ale nie jestem pewien