Najdłuższym wiszącym mostem świata jest most Akashi Kaikyo w Japonii. Kierowca postanowił oszacowac długość mostu.Zanotował, że jadąc z prędkością 50 km/h, przejechał cały most w ciągu 4,5 minuty. O ile różni się szacunkowy wynik obliczeń kierowcy od rzeczywistej długości mostu, która wynosi 3910m. Zapisz obliczenia

3

Odpowiedzi

  • nula
  • Początkujący
2009-11-09T17:30:23+01:00
Dł wynosi 3910m czyli jadąc z prędkością 50 km/hzamieniając to na m/s ... następnie dzielą 3910 na to m/s otrzymane powinno wyjść... sory ze tak tylko na chlopski rozum (i że tak na prawde to tylko wskazówki)
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-09T19:36:32+01:00
V = s/t
V = 50 km/h =50 000m/60min ≈ 833,33 m/min

833,33 m/min = s/4,5min
s≈3750m

3910-3750 =160m

Obliczenia kierowcy roznia sie od rzeczywistych o 160 m ;)


Pozdrawiam! :)
2009-11-09T21:47:38+01:00
50km/h × ⁴⁵/₆₀₀ =²²⁵⁰/₆₀₀ = 3,75 km/4,5 min
3910 m - 3750 m = 160 m
odp. Różnica wynosi 160 m .