Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-09T17:26:34+01:00
Negatywnym skutkiem bakterii jest gdyż wywołują choroby i występują w każdym środowisku. Pozytywnym skutkiem jest, że dzięki nim produkuje się szczepy ochronne oraz lekarstwa
1 1 1
2009-11-09T17:54:12+01:00
Pozytywne:
- są wykożystywane do produkcji szczepionek
- są wykożystywane do celąw kospodarczych np. do prodykcj kefiru
Negatywne:
- powodują choroby np. gruźlica, kiła, angina itd.
- powodują psucie żywności
1 1 1
2009-11-09T20:52:43+01:00
POZYTYWNE :

- Bakterie rozkładają zanieczyszczenia w biologicznych oczyszczalniach ścieków
- Bakterie żyjące w układzie pokarmowym ułatwiają rozkład celulozy
- Bakterie żyjące w jelicie człowieka pomagają rozłożyć nie strawione cząsteczki pokarmu,
dostarczają też witaminy
- Bakterie wspomagają wiele roślin uprawnych pozwalając im rosnąć na mało żyznych glebach


NEGATYWNE :
- Bakterie wywołują wiele chorób, niektóre z nich mogą być zagrożeniem dla życia człowieka
(np. gruźlica, zapalenia płuc, czerwonka bakteryjna, wywołują również zatrucia
pokarmowe)
- Przyczyniają się do psucia (gnicia) żywności
- Niszczą wiele materiałów przemysłowych
- Uwalniają azot od atmosfery


2 1 2