Na początku zaznaczę, że będę przyznawać najlepszą odpowiedź!!! :)
1. Długość każdego boku prostokąta zmniejszono o 20%. O ile procent zmniejszyło się pole tego prostokąta?
2. Długość każdego boku prostokąta zwiększono o 30%. O ile procent zwiększyło się pole tego prostokąta?
Bardzo proszę z obliczeniami! Z góry pięknie dziękuję :* i pozdrawiam :)

3

Odpowiedzi

2009-11-09T17:40:03+01:00
Przypuśćmy że dlugość prostokąta to 100, a szerokość to 20
20%z100=20 100-20=80
20%z20=4 20-4=16
100*20=2000cm²
80*16=1280cm²

2000cm²---100%
1280cm²---64% 100%-64%=36%
Odp.Pole zmniejszyło się o 36%

Przypuśćmy że dlugość prostokąta to 100, a szerokość to 20
30%z100=30 100+30=130
30%z 20=6 20+6=26
100*20=2000cm²
130*26=3380cm²

2000cm²---100%
3380cm²---169% 169%-100%=69%
Odp. Pole zwiększyło się o 69%
1 5 1
  • Użytkownik Zadane
2009-11-09T20:33:23+01:00
20%z100=20 100-20=80
20%z20=4 20-4=16
100*20=2000cm²
80*16=1280cm²

2000cm²---100%
1280cm²---64% 100%-64%=36%
Odp.Pole zmniejszyło się o 36%

30%z100=30 100+30=130
30%z 20=6 20+6=26
100*20=2000cm²
130*26=3380cm²

2000cm²---100%
3380cm²---169% 169%-100%=69%
Odp. Pole zwiększyło się o 69%
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-09T20:36:39+01:00
X, y- boki prostokąta
x-20/100 x=80/100 x=4/5 x (analogicznie y)
P=4/5 x* 4/5 y=16/25 xy

zmniejszyło się o xy- 16/25 xy= 9/25= 36/100=36 procent

x+30/100 x=13/10x
P=13/10 x*13/10 y=169/100 xy

zwiększyło się o 169/100 xy-xy=69/100=69 procent
2 3 2