Odpowiedzi

2009-11-09T17:30:57+01:00
Kleo (Klio)- muza historii, przedstawiana ze zwojem papirusu
- Euterpe- muza pieśni lirycznej, gry na flecie i chóru tragicznego
- Talia- muza komedii, przedstawiana z maską komiczną
- Melpomena- muza tragedii przzedstawiana z maską tragiczną w dłoni
- Terpsychora- muza tańća
- Erato- muza poezji lirycznej, głownie miłosnej, przedstawiana z lirą
- Polihymnia- opiekunka poezji, zwłaszcza chóralnej i sztuki mimicznej
- Urania- muza astronomii i geomterii, przedstawiana z cyrklem i kulą
- Kaliope- muza poezji epickiej, filozofii, retoryki, przedstawiana z tabliczką i rylcem



proosze :)
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-09T17:30:59+01:00
- Kleo (Klio)- muza historii, przedstawiana ze zwojem papirusu
- Euterpe- muza pieśni lirycznej, gry na flecie i chóru tragicznego
- Talia- muza komedii, przedstawiana z maską komiczną
- Melpomena- muza tragedii przedstawiana z maską tragiczną w dłoni
- Terpsychora- muza tańca
- Erato- muza poezji lirycznej, głownie miłosnej, przedstawiana z lirą
- Polihymnia- opiekunka poezji, zwłaszcza chóralnej i sztuki mimicznej
- Urania- muza astronomii i geometrii, przedstawiana z cyrklem i kulą
- Kaliope- muza poezji epickiej, filozofii, retoryki, przedstawiana z tabliczką i rylcem
2009-11-09T17:36:58+01:00
Kalliope – poezja epicka oraz filozofia i retoryka, przedstawiano ją z tabliczką i rylcem
Klio – historia, przedstawiano ją ze zwojem papirusu
Erato – poezja miłosna, przedstawiano ją z gitarą
Euterpe – poezja liryczna, gra na flecie, przedstawiano ją z aulosem
Melpomene – tragedia i śpiew, przedstawiano ją z maską tragiczną
Polihymnia – poezja chóralna, pantomima przedstawiano ją zawsze głęboko zamyśloną, bez atrybutu
Talia – komedia, przedstawiano ją z maską komiczną
Terpsychora – taniec, przedstawiano ją z lirą i plektronem
Urania – astronomia i geometria, przedstawiano ją z cyrklem i kulą ziemską