Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-09T17:43:38+01:00
A- anty gen - anty B
B- anty gen- anty A
AB- anty gen ---- jest najlepszym biorcą ponieważ nie ma antygenów
0- anty A,B,AB- jest najlepszym dawcą ponieważ może dać każdemu.


licze że mnie docenisz,pozdrawiam
5 3 5
2009-11-09T17:55:34+01:00
0-grupa krwi ,,zero": najlepszy dawca(uniwersalny),najgorszy biorca
Ab-najlepszy biorca, najgorszy dawca

Obecność antygenu D powoduje zaliczenie kogoś do grupy Rh+ a brak Rh-. Przeciwciała anty-D nie występują normalnie we krwi osób z grupą Rh-, natomiast mogą się pojawić po kontakcie z antygenem D. Wśród ludzi rasy białej około 85% posiada czynnik Rh.
3 3 3