Odpowiedzi

2009-11-09T17:44:16+01:00
Ruch obiegowy powoduje zmiane por roku.

ale na rowniku nie zmienia sie ona, tak samo na biegunie. to pozwala zamieszkac tam zwierzetom i roslinom lubiacym dany klimat;]
2009-11-09T17:49:24+01:00
Ruch obiegowy ma wpływ na różnorodność klimatu, poniweaż dzięki niemu występują pory roku
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-11-09T20:13:40+01:00
Strefy oświetlenia ziemi :
temperatura powietrza na Ziemi zależy od kąta padania promieni słonecznych. Ze względu na duże zróżnicowanie tego kąta wydzielono 5 stref oświetlenia
1. strefy zimne -> leżą poza kołami podbiegunowymi, przynajmniej raz w roku słońce tam nie wschodzi
2. strefy umiarkowane -> są położone między zwrotnikami a kołami podbiegunowymi, kąt padania promieni słonecznych jest tutaj w każdym dniu roku większy od 0 stopni , a mniejszy od 90 stopni
3. strefa gorąca -> znajduje sie między zwrotnikami, przynajmniej raz w roku słońce jest tam w zenicie