Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-09T17:48:36+01:00
- Chłopięta 8-11 lat, w tym okresie chłopcy nie byli jeszcze skoszarowani. Codziennie wychodzili z domu na wspólne zabawy i ćwiczenia.
- Chłopcy 12-15 lat życie w koszarach
- Efebowie 16-20 lat pełnili funkcję przewodników i byli stawiani na czele drużyn młodszych jako ich opiekuni i nauczyciele.
- Wiek od 21 do 30 lat – obowiązkowa służba wojskowa.
- Wiek od 31 lat – po odbyciu dziesięcioletniej służby wojskowej Spartanin uzyskiwał prawa polityczne. Każdy dostawał ziemię i mógł się ożenić.
- Wiek 60 lat – zasłużeni Spartanie mogli być wybierani do rady starszych.
11 2 11
2009-11-09T18:04:34+01:00
A więc tak :

Życie Spartan:

7 rok życia - dzieci wychowywano bardzo surowo ( kąpano je w zimnej wodzie po to aby były zdrowe i silne)
12 rok życia- chłopcy trafiali do koszar gdzie uczyli sie walki
20 rok życia- wyruszali na owjnę
30 rok życia-opuszczali koszary ( lecz mogli zostac wezwani na wojne)
60 rok zycia- otrzymywali prawa polityczne ( zajmowali sie sprawami państwa)
To jest na 100 % dobrze bo miałem to dzisiaj na lekcji historii i dobrze pamiętam.
15 4 15