Odpowiedzi

2009-11-09T17:53:22+01:00
Zalety:
- Tranzyt- wykorzystanie dróg Polski przez kraje sąsiednie
- Dostęp do Bałtyku
- Nizinność terenu
- Klimat umiarkowany - sprzyja rozwojowi rolnictwa

Wady:
- Położenie między 2 mocarstwami co było powodem wielu wojen
8 3 8
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-11-09T17:57:40+01:00
Konsekwencje położenia :
- przyrodnicze :
*różnice czasu słonecznego między zachodnim i wschodnim krańcem polski ( 40 min i 4 s)
*różnice w długości dnia między południem a północą Polski
*zróżnicowanie rzeźby
* większość obszaru leży w dorzeczu Wisły i Odry
- gospodarcze:
* dobra dostępnośc komunikacyjna, łatwość tranzytu
* ułatwiona wymiana handlowa
- geopolityczne
*usytuowanie między dwoma mocarstwami - przyczyna częstych walk w przeszłości
* wschodnia granica polski stanowi granice UE
9 3 9
2009-11-09T19:16:12+01:00
Zagrozenia wojny dlatego że z kazdej strony jestesmy otoczeni

korzyści materialne , przemysłowe bliskość do państw
2 1 2