Błagam o pomoc!!
Zad.1
Dany jest kwadrat o boku 2cm. Oblicz długości boku kwadratu podobnego do niego w skali
a)jedna duga
b)jedna czwarta
c)5
d)3
Zad.2
Dany jest prostokąt o bokach 1,5 cm i 3 cm. Oblicz długości boków prostokąta podobnego do niego w skali
a)jedna druga
b)2
c)jedna trzecia
d)3

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-09T17:57:18+01:00
Zad.1

a) 1cm
b)½cm
c) ma być 5x większy kwadrat ? jeśli tak to 10cm
d) ma być 3x większy kwadrat? jeśli tak to 6cm


zad.2

a) 0,7cm 1½cm
b) (chyba) 3cm 6cm
c) ½cm 1cm
d) 4,5cm 9cm (raczej tak)

jak czegoś nie kapujesz to pisz...
2009-11-09T17:57:54+01:00
1.
2*1/2=1
2*1/4=0,5
2*5=10
2*3=6
2.
a)1,5*1/2=0,75 3*1/2=1,5
b)1,5*2=3 3*2=6
c)1,5*1/3=0,495 3*1/3=1
d)1,5*3=4,5 3*3=9
2009-11-09T18:02:56+01:00
Zad.1

a) 1/2*2=1cm
b) 1/4*2=0,5cm
c) 5*2=10cm
d) 3*2=6cm

Zad.2

a) 1,5*1/2=0,75cm
3*1/2=1,5cm

b) 1,5*2=3cm
3*2=6cm

c) 1,5*1/3=0,5cm
3*1/3=1cm

d) 1,5*3=4,5cm
3*3=9cm