Pytana do krzyżuwki z renesansu.
1.Mistrz drzeworytu i wielki malarz.
2.Sposób malowania stosowany przez Leonarda da Vinci.
3.Zwano go "malarzem chłopskim".
4."Uwypukla" przedmioty i postacie na obrazie.
5.Wielki malarz fresków, prekursor renesansu w malarstwie.
6.przedstawienie na obrazie zgodne z widziana rzeczywistością.
7.W obrazach renesansowych tworzyła ją perspektywa linearna i malarska.
8.Xródło tematów wielu malarzy epoki odrodzenia.

2

Odpowiedzi

2009-11-09T21:19:01+01:00
1. Dürer albrecht
2. sfumato
4. kolor, kontur

( nie jestem pewna )
4 1 4
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-09T22:09:20+01:00
(po pierwsze krzyż-ó-wka ;p )
prawdopodobne odpowiedzi:
1. Albrecht Dürer
2. sfumato (linie konturu zacierają się)
3. Pieter Bruegel
4. cień
5. Giotto di Bondone
6. realizm
7. głębia/przestrzeń
8. człowiek / natura / ...
31 3 31