1. Oblicz pole prostokata ktorego obwod jest rowny 64 cm a jeden z bokow jest trzy razy dluzszy od drugiego.

2.Działka ma kształt kwadratu o powierzchni 36a.
a) jakie wymiary w metrach wyrazone liczbami naturalnymi moze miec dzialka prostokatna o takiej powierzchni
b) Jakie wymiary ma dzialka na ktorej ogrodzenie zuzyjemy najmniej siatki ogrodzeniowej.

3.Pole prostokata wynosi 25 cm kwadratowych. jego szerokosc stanowi 4/9 dlugosci. Oblicz obwod prostokata

2

Odpowiedzi

2009-11-09T18:01:43+01:00
Umiem tylko 1, ale zawsze cos.

Ob=64cm

3x+3x+x+x=64
8x=64
x=8

3*8=24

Odp. jeden bok wynosi 8cm,a drugi 24 cm.
2 3 2
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-09T18:02:38+01:00
1. Oblicz pole prostokata ktorego obwod jest rowny 64 cm a jeden z bokow jest trzy razy dluzszy od drugiego.

obw=64cm
a=x
b=3x

64= x+3x
64= 4x | :4
16=x
3x=48cm

pole= a*b
P=8*34
P=192cm²

2.Działka ma kształt kwadratu o powierzchni 36a.
a) jakie wymiary w metrach wyrazone liczbami naturalnymi moze miec dzialka prostokatna o takiej powierzchni
b) Jakie wymiary ma dzialka na ktorej ogrodzenie zuzyjemy najmniej siatki ogrodzeniowej.

a) 1a = 100m² 36a= 3600m²

Dzialka może mieć wymiary 60mx60m (każdy kwadrat jest prostokątem)
3 4 3