Odpowiedzi

2009-11-09T19:03:49+01:00
Ob = 2 * π * r
6 π cm = 2π * r
r = 6π cm / 2π = 3 cm

Promień tego okręgu wynosi 3 cm.

Okrąg ten jest opisany na trójkącie równobocznym, którego wysokość to h.

h * 2/3 = r
h = 3/2 * r
h = 3/2 * 3 cm = 4,5 cm

Odp. Wysokość tego trójkąta wynosi 4,5 cm.
2009-11-09T19:20:35+01:00
2πr = 6π
r=3cm

dwusieczne w trojkacie rownobocznym (foremnym) przecinaja sie w 2/3 wysokosci. Czyli srodek okregu jest tam polozony. wiec:

2/3 * h = 3cm
2h=9cm
h= 4,5cm


Pozdrawiam! :)
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-09T23:32:33+01:00
L = 2 π r


2 π rcm = 6 π cm

2 r = 6 cm

r = 3 cm

r= 2/3 h

2/3 h = 3 cm

h = 4.5 cm

odp: Wysokość trojkata to 4.5 cm.