Pani Iwona, idąc równym krokiem z prędkością 4km/h, pokonywała codziennie drogę z domu do dworca kolejowego w czasie 15 minut. pewnego dnia wyszła z domu zbyt późno i do odjazdu pociągu pozostało tylko 10 min. o ile musiała zwiększyć prędkość marszu by zdążyć na pociąg?
prędkość codzienna: ...
codzienny czas marszu: ...
odległość z domu do dworca: ...
skrócony czas marszu: ...
nowa prędkość: ...

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-09T18:05:59+01:00
Prędkość codzienna: 4km/h
codzienny czas marszu: 15 minut
odległość z domu do dworca: 1 km
skrócony czas marszu: 10 min
nowa prędkość:

15/10 × 100% = 150 %

150 % × 4km/h = 6km/h
Musi zwiekszyc predkosc o 150 %, nowa predkosc wynosi 6 km/h
2009-11-09T18:11:38+01:00
Prędkość codzienna: 4 km/h
codzienny czas marszu: 15 min
odległość z domu do dworca: 60 km (ze wzoru *V=s/t )
skrócony czas marszu: 10 min
nowa prędkość: 6 km/h (ze wzoru V=s/t)

* V- prędkość
s- droga
t- czas