Odpowiedzi

2009-11-10T23:47:28+01:00
L-długość okręgu szukane r=?
½l=20000 km

l=2πr /:2π π≈3.14
r= l : 2π
r=20000 : 6.28
r≈6369.426 km

π≈3.141

r=20000 : 3.141
r≈6367.399km

π ≈ 3,1416

r=20000 : 3,1416
r≈6366.183
71 4 71
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-11T02:56:04+01:00
Przyjmując, że południki są półokręgami o długości 20 tysięcy kilometrów, oblicz, jak daleko jest do środka Ziemi. Wykonaj obliczenia na kalkulatorze, przyjmując różne zaokrąglenia liczby π:
π≈3,14 ; π≈3,141 ; π≈3,1416

l=2πr
półokręgami o długości 20 tysięcy kilometrów, czyli
πr=20 000 km
r=20 000 km/π

π≈3,14
r=20 000 km/3,14≈6369,427 km

π≈3,141
r=20 000 km/3,141≈6367,399 km

π≈3,1416
r=20 000 km/3,1416≈6366,183 km
88 4 88