1. Na podwórzu były kury i króliki. Razem zwierzęta miały 22 głowy i 54 nogi. Ile było kur, a ile królików?

2. Siano po skoszeniu ważyło 350kg, a po wyschnięciu o 14% mniej. Oblicz wagę suchego siana.

Prosze o dane oraz rozwiazanie zadania,a nie same odp !

3

Odpowiedzi

2009-11-09T18:14:23+01:00
1. jakaś podpowiedź ?




2. 350 - 100%
x - 14 %
x= 350 % * 14 / 100 %
x = 4900 / 100
x = 49 kg - tyle waży suche siano
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-09T18:14:59+01:00
1.

x-ilość kur
y-ilość królików

x+y=22
2x+4y=54

x=22-y
2(22-y)+4y=54

x=22-y
44-2y+4y=54

x=22-y
2y+10

y=5
x=17


sprawdzenie :
5+17=22
5×4+17×2=54

odp: Kur jest 17, a królików 5.

2.
100%-14%=86% →szukana wartość ( waga siana po wysuszeniu )
86%=0.86
0.86×350=301

odp. siano po wysuszeniu waży 301 kg.

4 4 4
2009-11-09T18:16:08+01:00
Zad 2)
waga siana początkowa 350kg-100%
1%- 3,5kg
14% - 14*3,5 = 49
350-49=301kg
Siano po wyschnięciu miało wagę 301kg.

Zad1)
x-kury
y- króliki

x+ y= 22
2x + 4y =54

x= 22-y

2(22-y) + 4y =54
44-2y + 4y = 54
2y= 54-44
2y= 10
y= 5
Czyli było 5 króli i 22-5= 17kur
1 5 1