Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-09T18:19:19+01:00
1.Blony płodowe u ssaków,funkcje:
-zabezpieczają zarodek
-łączy z pępowiną
-odżywianie,wydalanie,ocieplanie
-tworzy środowisko dla zarodka

2.Rozmnażanie ptaków:
-jajorodne
-gra wstępna(zaloty)
-budowa gniazda
-dymofizm płciowy

3.Rozmnażanie ssaków:
-żyworodne
-płciowe
-zaplemnianie wew.
-od 3 do 22 miesięcy(ciąża)

Pozdro ;)
Liczę na najlepsze!
Sama napisałam !
1 5 1
2009-11-09T21:13:51+01:00
Rozmnażanie i rozwój ptaków:
-jajorodność
-zapłodnienie wewnetrzne(zetkniecie sie kloaki)
-zagniazdowniki(po wykluciu umieją chodzić i opuszczają gniazda)
-gniazdowniki(niesamodzielne,zostają długo w gnieźnie dokarmiane przez rodziców)
Rozmnażanie sie i rozwój ssaków:
-zapłodnienie wewnetrzne, samiec zewn. różni sie płuciowo od samicy
-stekowce jajorodne
- torbacze w wyniu braku łożyska cześciowy rozój w ciele matki
-wszystkie ssaki sa owodniowcami-młode karmione mlekiem matki, gruczoły mlekowe to przekształcone gruczoły potowe
-ciało zarodka z łożyskiem łoączy pępowina w której znajdują sie naczynia krwionośne.

blona płodowa u ssaków powstała z fragmentacji kosmówki(jedna z błon płodowych)i fragmentacji ściany macicy(śluzówki macicy) pełni funkcje ochronne dla zaroda.
zaś u gadów masz zapłodnienie wennetrzne mają rozwój prosty,jaja przystosowane na lądzie.funkcje owodni(-ochrona amortyzuje wstrzasy) omocznia(gromadzi sie mocz zarodka
kosmówka(wymiana gazowa, ochrona , ma kozmyki) pęcherz zółtkowy(gromadza sie substancjie pokarmowe dla zarodka)