Mam 2 zadania pilnie prosze o pomoc!!

1.sanki o masie 4 kg ciągnięte są w lewo siłą 60 N i w prawo siłą 80 N. Jaka jest wypadkowa siła działająca na sanki? Jakie jest przyspieszenie sanek ?

2.Samochód jadący początkowo z szybkościa 20 m/s zwalnia do 5 m/s w czasie 5s. jaka jest średnia siła działająca w tym czasie na samochód, jeżeli jego masa wynosi 500 kg?

Pilllllne na dziś!
Prosze o rozwiązania daje AŻ 30 PKT.

2

Odpowiedzi

2009-11-09T18:21:12+01:00
1. Fw=F1-F2
Fw=80N-60N
Fw=20 N
Odp. Wypadkowa wynosi 20 N.
Sanki zwalniaja, a nie przyspieszają
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-09T18:30:27+01:00
Zad.1
Fw=F2-F1 siła wypadkowa
Fw=80N-60N=20N
a=F/m przyspieszenie
a=20N/4kg=5m/s²
Zad.2
a=Δv/Δt przyspieszenie
Δv=20m/s-5m/s=15m/s
Δt=5s-0s=5s
a=15m/s/5s=3m/s²
F=ma siła m-masa
F=500kg*3m/s²=1500N
1 5 1