Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2009-11-09T18:29:40+01:00
Należy substancję dokładnie zważyć, a następnie w jej otoczeniu umieścić naczynie z wodą
po np dobie dokonujemy drugiego pomiaru wagi
jeśli masa substancji zwiększyła się to znaczy że wchłonęła ona część wody- czyli jest higroskopijna
przykładem są woreczki umieszczone w tubkach z tabletkami (lub w nakrętkach)
właściwości higroskopijne ma również kwas siarkowy
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-09T18:31:40+01:00
Jeśli substancja jest higroskopijna to znaczy że wchłania wilgoć.Jeśli pozostawisz substancję na jakiś czas w pomieszczeniu w którym jest wilgotno to powinna ona zmienić swoja masę.