A)znaczenie glonow
b)podaj po 3 przyklady znaczen pozytywnych i negatywnych glonow w przyrodzie
c)podaj po 3 przyklady pozytywnego i negatywnego znaczenia grzybow w zyciu czlowieka
d)cechy grzybow, cechy protistow
symbioza grzybow z korzeniami roslin to mikoryza/pasozytnictwo
oplatajac korzenie drzew, grzyby ulatwiajnie /utrudniaja im pobieranie wody i skladnikow mineralnych
w zamian otrzymuja wytworzony przez rosliny tlen/pokarm
zaleznosc ta sprawia, ze rosliny sa lepiej/gorzej odzywione

2

Odpowiedzi

2009-11-09T18:43:52+01:00
Znaczenie glonów w gospodarce i życiu człowieka:
- są wykorzystywane jako pokarm w gospodarce rybnej,
- biorą udział w biologicznym oczyszczaniu wód,
- wydzielają tlen podczas fotosyntezy,

Znaczenie grzybów:
Grzyby jako jedyne organizmy mają zdolność do rozkładu ligniny oraz mają duże znaczenie przy rozkładzie celulozy. Są reducentami - ostatnim ogniwem w łańcuchu pokarmowym. Pozwala to na poprawny obieg materii w przyrodzie. Bez nich większość ekosystemów lądowych pokryłaby gruba warstwa nierozłożonych liści czy gałęzi, a zawarte w nich związki nie wróciłyby do ekosystemu, aby stać się ponownie dostępnymi dla rosnących organizmów.

symbioza grzybow z korzeniami roslin to mikoryza.
oplatajac korzenie drzew, grzyby ułatwiają im pobieranie wody i skladnikow mineralnych.
w zamian otrzymuja wytworzony przez rosliny pokarm.
zaleznosc ta sprawia, ze rosliny sa lepiej odżywione.
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-09T23:43:29+01:00
B)
pozytywne-glony;

-kosmetologia i przemysł
-w gastronomi jako produkt
-wzbogacaja wode w tlen i stanowia plankton

negatywne;

-zanieczyszczaja wode
-sinice powoduja zakwit wody
-czerwony przypływ niebezpieczny dla zwierzat

c)
pozytywne-grzyby;

-rozkładaja martwa nature organiczna
-ceniony jako pokarm dla ludzi
-do produkcji antybiotykow

negatywne;

-plesn-subst.trujace
-powoduja choroby ludzi i zwierzat
-psucie produktów spozywczych

d)cechy grzybów;
-rozmnazanie przez zarodniki
-ciało zbudowane tylko ze strzepek
-cudzozywne

cechy porostow;
-ciało zbudowane z komorek grzyba i glonu
-przeprowadzanie fotosyntezy
-wskazniki czystosci powietrza


skresl;

pasozytnictwo,utrudniaja,tlen,gorzej

6 4 6