Odpowiedzi

2009-11-09T18:36:51+01:00
Kąt prosty-kąt płaski przystający do swojego kąta przyległego.
Kąty wierzchołkowe – pary kątów wypukłych o wspólnym wierzchołku, w których ramiona jednego kąta stanowią przedłużenia ramion drugiego. Kąty wierzchołkowe w takiej parze mają równe miary.
Kąt płaski-część płaszczyzny ograniczona dwoma półprostymi (ramionami kąta) wychodzącymi z jednego punktu (wierzchołka kąta).
Kąt ostry - kąt o mierze mniejszej od miary kąta prostego
kąt rozwarty-Kąt o mierze większej od 90°
2 4 2
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-09T18:41:56+01:00
- kąt ostry - kąt o mierze większej niż 0° a mniejszej niż 90°
- kąt prosty - kąt o mierze 90°
- kąt rozwarty -kąt o mierze większej niż 90°, a mniejszej niż 180°
- kąt półpełny - kąt o mierze 180°
- kąt wklęsły- kąt o mierze większej niż 180°, a mniejszej niż 360°
- kat pełny - kąt o mierze 360°
- kąty wierzchołkowe - kąty, które maja równą miarę i stykają się wierzchołkami
- kąty odpowiadające - kąty, które mają równa miarę
- kąty naprzeciwległe - kąty o takiej samej mierze
- kąty przyległe - kąty, które leżą obok siebie. Suma ich miar zawsze jest równa 180°
- kąt płaski - część płaszczyzny ograniczona dwoma półprostymi (ramionami kąta) wychodzącymi z jednego punktu (wierzchołka kąta).


Proszę bardzo :). Nie znałam odp na jedno pytanie, ale myślę, że pomogłam. Pozdrawiam ;).
1 5 1
2009-11-09T18:44:20+01:00
Kąty wierzchołkowe-to kąty, które mają równe miary
kąt prosty-ma miarę 90stopni
kąt płaski-nie wiem
kąt ostry-ma mniej niż 90 stopni
kąt rozwarty-ma więcej niż 90 stopni ale mniej niż180 stopni
1 2 1