Odpowiedzi

2009-11-09T18:36:47+01:00
Trzeba wyznaczyć wielokrotności 2 i 3.
2+3=5 ≠ 30
4+6=10 ≠ 30
6+9=15 ≠ 30
12+18=30 = 30
12:18=¹²/₁₈=⁶/₉=²/₃

Te liczby to 12 i 18 najprawdopodobniej ... ; dd
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-09T18:36:52+01:00
X, y - szukane liczby

x + y = 30
x / y = 2/3

x + y = 30
x = 2/3 * y

2/3 * y + y = 30
x = 2/3 * y

5/3 * y = 30
x = 2/3 * y

y = 30 * 3/5 = 18
x = 2/3 * 18 = 12

Odp. Szukane liczby to 12 i 18.
2009-11-09T18:40:02+01:00
X+y = 30
x:y=⅔

x=30-y
(30-y)/y = ⅔ / *y


x=30-y
30-y=⅔y

x=30-y
-y-⅔y=-30

x=30-y
-1⅔y=-30

x=30-y
-5/3y=-30/:(-5/3)

x=30-y
y=-30*(-5/3)

x=30-y
y=50

x=-20
y=50