Gal w stanie stałym jest niebieskoszarawym metalem, w stanie stopionym jest srebrną cieczą o połyskującej powierzchni. Jego temperatura topnienia wynosi 29,8 oC. Opisz, co stałoby się z łyżeczką wykonaną z galu po włożeniu jej do gorącej herbaty.
???

3

Odpowiedzi

2009-11-09T18:42:27+01:00
Skoro goraca herbata ma wiecej niz temperatura topnienia galu, to lyzeczka z galu wlozona do herbaty by stopniała
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-09T18:43:07+01:00
Najpierw stalaby sie miekka, gietka i bardzo elastyczna, po paru minutach stopilaby sie calkiem:)
2009-11-09T18:43:36+01:00
Łyżeczka z galu w gorącej herbacie ulegni roztopieniu, a ciecz (herbata) zabarwi się na kolor srebrny.