Suma miar dwoch katow wynosi 156 stopni.Jeden jest o 24 stopni wiekszy od drugiego .Olicz miary tych katow



PILNEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE PROOOOOOOSZE O ROZWIAZANIE POTRZEBUJE NA DZIS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

3

Odpowiedzi

2009-11-09T18:48:44+01:00
156-24= 132
132:2=66
66+24= 90
I kąt= 66 stopni
II kąt= 90 stopni ( kąt prosty)
32 4 32
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-09T18:49:03+01:00
X - mniejszy kąt
x+24 - większy kąt
156 - suma kątów

x+x+24=156
2x+24=156
2x=156-24
2x=132
x=132:2
x=66 -mniejszy kąt
66+24=90 -większy kąt
31 4 31
2009-11-09T18:49:49+01:00
X- miara większego kąta
y- miara mniejszego kąta

x+y= 156
x= y+ 24

y+y+24 = 156
2y +24= 156
2y= 156-24
2y=132
y= 66

x+66=156
x= 156-66
x= 90

Jeden kąt ma 90 a drugi 66 stopni
15 3 15