Podaj po jednym przykładzie oddziaływań pomiędzy strefami Ziemi wymienionymi poniżej

a) oddziaływanie hydrosfery na litosferę
..............................................................................

b)oddziaływanie atmosfery na hydrosferę
..............................................................................

c)oddziaływanie atmosfery na biosferę
..............................................................................

d)oddziaływanie litosfery na atmosferę
..............................................................................

e)oddziaływanie hydrosfery na biosferę
..............................................................................

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-09T19:02:21+01:00
A) oddziaływanie hydrosfery na litosferę
minerały występujące w litosferze przyczyniły się do zmiany składu chemicznego mórz i oceanów

b)oddziaływanie atmosfery na hydrosferę
łączą się poprzez procesy parowania i skraplania

c)oddziaływanie atmosfery na biosferę
rośliny wydzielają tlen i zwiększają jego ilośc w atmosferze

d)oddziaływanie litosfery na atmosferę
oddziaływanie wiatru który rzeźbi nowe formy terenu np wydmy

e)oddziaływanie hydrosfery na biosferę
nie występowałaby biosfera bez hydrosfery
2009-11-09T19:02:34+01:00
A.
łobienie gleby, tworzenie rzek.

b.
parowanie, falowanie wody

c.
znajduje sie w niej tlen dla zyjacych na ziemi stworzen, hamuje zbyt intensywne promienie sloneczne

d.
w wyniku erupcji wulkanicznych wydzielają się do atmosfery olbrzymie ilości gazów i pyłów.

e.
woda jest niezbędnym czynnikiem do życia (biosfery) na Ziemi.
2009-11-09T19:17:00+01:00
A okolice wydm
b deszcze , mgły
c dobre warunki życia
d wybuchy wulkanu
e daje nam wodę , którą się odżywiamy