Paczka wafelków firmy Andrut Kosztuje 2,10 zł. W paczce jest 12 wafelków, ale w ramach akcji promocyjnej firma Andrut proponuje po tej samej cenie paczkę zawierającą 15 wafelków. O ile procent tańszy jest teraz każdy wafelek ?
Chodzi mi bardziej o sposób rozwiązania,bo wynik już znam :)
Z góry wielkie dzięki =]

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-09T18:48:58+01:00
1 wafelek przed promocją ; 2,10/12=0,175gr
1 wafelek w promocji ; 2,10/15=0,14gr
o ile procent jest tańszy wafelek? 0,14/0,175*100%=80%
100%-80%=20%

ODP: wafelek jest tańszy o 20%
1 5 1
2009-11-09T18:58:20+01:00
2,10/12=0,175
2,10/15=0,14



0,175 ------ 100%
0,14 -------- x

X=0,14*100/0,175=80 100%-80%=20%


Każdy wafelek jest tańszy o 20 procent.
2009-11-09T19:51:16+01:00
2,10:12=0,175
2,10:15=0,14
0,175-100%
0,14-x
x=14:0,175
x=80
x=100-80
x=20%