Odpowiedzi

2009-11-09T18:58:23+01:00
Wzór:
Ek=Epot
Ep=mgh
Ek=m*g*h /:mg
h=Ek:m*g
dane:
Ek=25J
m=0.5kg
g=10m/s²

rozw:
h=25J:0.5kg*10m/s² [kg*m²/s²*s²/kg*m=m]
h=125m

Odp: kamien wzniesie sie na wysokosc 125 metrow
2 3 2
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-09T19:06:51+01:00
Ek - energia kinetyczna = mv²/2 = 25J
m - masa ciała = 0,5 kg
v² = 2Ek/m = 50/0,5 = 500/5 = 100
v = √100 = 10 m/s - predkość początkowa ciała
h - wysokość jaką osiągnie ciało = v²/2g
g - przyspieszenie ziemski = 9,81m/s²
h = 100 / 2 razy 9,81 = 100 / 19,62 = ok 5,1 m
4 2 4