Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-09T19:09:12+01:00
Jeżeli w 56g KOH, mamy 39g potasu, to w 30g KOH mamy x potasu.
39g - 56g
x - 30g
x=20,9g

Jeżeli w 94g K20 mamy 78g potasu, to w ilu (y) g K20 mamy 20,9g potasu
94g - 78g
y - 20,9g
y=25,2g
2009-11-09T19:12:05+01:00
MKOH=56g/mol
mK=39g/mol


39gK----------------56g/mol KOH
xgK---------------------30g/molKOH
x=20,89≈21g
więc:

MK₂O=94g/mol

78gK-------------94g/molK₂O
21gK-------------x
x=25,3