Dwaj sklepikarze, panowie A i B, kupują jabłka u tego samego hurtownika. W sklepie pana A cena detaliczna jest o 25% wyższa od hurtowej, a w sklepie pana B o 30% wyższa od hurtowej. Pan A sprzedał 160 kg jabłek, a pan B -120kg. Który z nich więcej zyskał na sprzedaży jabłek ?O ile procent więcej?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-09T19:11:00+01:00

zysk pana A= 160*0,25
zysk pan B =120*0,3

zysk pan A = 40
zysk pan B = 36

40-100%
36-x

x= 36*100%/40
x= 90
40-36=4
40- 100%
36-90%
4-10%
Więcej zyskał pan A o 10 %

23 4 23
2009-11-09T19:32:42+01:00
A.25%*160=40
B.30%*120=36

odp.B

40-100%
36-x
x=3600:40
x=90%
100-90=10%
0 10 %
5 4 5