Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-11T14:38:09+01:00
Pylasta skała osadowa pochodzenia eolicznego.Składa się głównie z drobnych ziaren kwarcu (60-70%), węglanu wapnia (10-25%) oraz minerałów ilastych (10-20%). Zawiera także domieszki skalenia, miki oraz wodorotlenków żelaza i glinu. Less jest skałą zwartą, miękką, porowatą, nie wykazującą warstwowania.
  • Użytkownik Zadane
2009-11-11T15:48:48+01:00
W zasadzie nazwa LESSY jest to pylasta skała osadowa pochodzenia eolicznego o barwie żółtej, wykazują pionową łupliwość i brak warstwowania, są często konkrecje węglanowe (tzw. laleczki lessowe) oraz pionowe kanaliki po roślinności, na której osadzał się less.
2009-11-11T15:50:00+01:00
Lessy są to skały osadowe składające się z kwarcu, węglanu wapnia oraz minerałów. Ma żółto-kremową barwę. Powstaje w wyniku nagromadzenia pyłów niesionych przez wiatr.