Port Ludea leżący w północnej części Morza Bałtyckiego jest zamarznięty prawie przez cztery miesiące w roku , a leżący na podobnej szerokości geograficznej port w Narwiku < nad Morzem Norweskim > nigdy nie zamarza. Wyjaśni przyczynę tego zjawiska. < PROSZĘ o odpowiedz > z góry Dziękuje :))

3

Odpowiedzi

2009-11-14T19:22:19+01:00
Nie wiem, może klimat. ?

głębokość . ?

nie jestem pewna.

4 1 4
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-14T19:27:17+01:00
Ponieważ ten port jest w zatoce Botnickiej. A tam jest mniejszy ruch wody ponieważ to miejsce jest daleko od morza. A jak wiać Narvik jest dość blisko morza więc wymiana wód jest większa i woda nie zamarza.
Tam gdzie jest port Lulea występują zimne prądy morskie a tam gdzie Port w Narwiku są ciepłe prądy.Wpływ na te prądy ma nachylenie ziemi do płaszczyzny orbity.

mam nadzieje że pomogłam....
2009-11-14T19:27:51+01:00
Wpływa na to ciepły prąd morski który w zimę płynie do Islandii i Norwegii