Odpowiedzi

2009-11-15T11:44:47+01:00
Armia Krajowa (AK) chciała wyzwolić Warszawę z rąk Niemców. Powstanie w stolicy Polski było częścią planu opracowanego przez AK pod kryptonimem „Burza”. przewidywał on, że w miarę przesuwania się oddziałów radzieckich na zachód polskie oddziały partyzanckie będą atakować Niemców i wyzwalać tereny Polski. Miano tego dokonywać przed wkroczeniem Armii Czerwonej, aby przedstawiciele polskiego państwa podziemnego występowali w stosunku do Rosjan jako legalna władza. Tak też zamierzano zrobić w Warszawie. Dowództwo AK sądziło, że lada chwila na ulicach stolicy pojawią się pierwsi radzieccy żołnierze. Wyznaczono więc termin wybuchu powstania na godzinę 17.00. dnia 1 sierpnia 1944 r. (godzina „W”).
7 4 7
2009-11-15T11:45:27+01:00
Powstanie warszawskie 1944 było próbą uratowania niepodległości Polski.Zostało stłumione przez Niemców. Do klęski przyczynili się też Rosjanie , nie udzielając pomocy powstańcom.
5 3 5
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-15T11:56:45+01:00
Przyczyny wybuchu powstania warszawskiego:
-nie zrealizowano planu "burza"
-do lini wisły zbliżył się front Białoruski i Ukraiński
-została wyzwolona połowa ziem polskich, powstaje PKWN który głosi że jest jedynym rządem, od teraz jest to walka o władzę.

Źródło sciąga.pl
6 3 6