Odpowiedzi

2009-11-15T15:24:28+01:00
Bitwa pod Termopilami stała się bardzo znana ponieważ jest również symbolem spartańskich ideałów. Spartanie po raz pierwszy w czasie wojen perskich opowiedzieli się za Grecją. Jednym z dowodów męstwa Spartan było zachowanie, na jakie się odważyli w obliczu pewnej śmierci – na propozycję Kserksesa, aby oddać wąwóz bez walki, Leonidas miał odpowiedzieć: "Chodź i weź" .Te słowa wyryte są na jego pomniku postawionym w 1955 roku. Z kolei, gdy poseł Kserksesa powiedział, że łucznicy perscy wystrzelą tyle strzał, że zaćmią słońce, spartański wojownik Dienekes odrzekł: "Świetnie, będziemy walczyć w cieniu"
6 4 6
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-15T15:24:50+01:00
Bitwa pod termopilami stała się znana, dlatego że była bardzo ważna Filip II
Macedoński został pokonany przez wojska Aten, Sparty, Fokidy.
22 1 22