Odpowiedzi

2009-11-15T17:17:22+01:00
Korzuystamy ze wzoru :h = 90 stopni - 23stopnie 27 minut , przeksztalcamy wzor na szerokosc 90 - 32 + 23stopnie 27 min = 81,5stopnia.
2009-11-15T17:20:57+01:00
Jeżeli chodzi o obliczanie wysokości słońca nad widnokręgiem to proszę:
21 marca i 23 września:
wysokość górowania(h)= 90 st. - szerokość geograficzna miejsca obserwacji
22 czerwca
h = 90st. - szerokość geograficzna miejsca obserwacji + 23st. 27 minut
22 grudnia
h= 90st. - szerokość geograficzna miejsca obserwacji - 23st. 27 minut
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-15T17:28:33+01:00
1.odczytujemy współrzędne geograficzne miejsca dla którego obliczamy wysokość gurowania.interesuje nas szerokość geograficzna. np: kraków 50N

2.sprawdzamy gdzie słońce guruje w zenicie w tym dniu.

3.obliczamy rozciagłość południkowa pomiędzy miejscem,dla którego liczymy gurowanie(np;kraków),a zwrotnikiem nad którym wtym dniu słońce guruje w zenicie.

4.obliczoną wartość odejmujemy 0d 90stopni.

5.podajemy odpowiedż.
1 5 1