Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-15T20:31:25+01:00
AB=c=8cm
r=5cm
R=?

Z tw o iloczynie odcinkow cieciw
/patrz załącznik/
c²/4=(R-r)*(R+r)
c²/4=R²-r²
16=R²-25
R²=41
R=√41
ODP R=√41

zad 2
R=a√2
r=a
Pp=π(R²-r²)=π(2a²-a²)

ODP
Pp=πa²


Pozdrawiam

Hans



2009-11-15T20:35:17+01:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).
Z.1
r1 oraz r2 promienie danych okręgów.
r1 = 5 cm.
AB = 8 cm.
Mamy r2^2 +[ 0,5 *AB]^2 = r1^2
r2^2 =(5 cm)^2 - (4 cm)^2 = 25 cm^2 - 16 cm^2 = 9 cm^2
r2 = 3 cm.
Odp. Promień okregu stycznego do tej cięciwy ma 3 cm
długości.
z.2
P = P1 - P2 = π*(a√2)² - π*a² = π*(2a² -a²) = πa²
Odp.Pole tego pierścienia kołowego jest równe πa².