1. Krótsza przekątna deltoidu dzieli go na dwa trójkąty, z których jeden jest równoboczny. Oblicz miary kątów wewnętrznych deltoidu, wiedząc, że miara najmniejszego z nich jest równa 34 stopnie.

2. W deltoidzie o obwodzie 32 cm jeden bok jest o 40% dłuższy od drugiego. Jakie są długości boków tego deltoidu?

3. Grzegorz zbudował latawiec w kształcie deltoidu o przekątnych 150 cm i 1,2m. Ile metrów kwadratowych kratonu zużył Grzegorz na budowlę latawca?

BŁAGAM pomocy.

3

Odpowiedzi

2009-11-15T20:46:41+01:00
1)
α=34
β=60+(180-34)÷2=60+73=133
γ=60
2)l=2a+2b
32=2x+2x×1,4
32=4,8x
x=32÷4,8=6²/₃
a=6,6666
b=9,3333
3)P=½d1d2
P=½×1,5×2
P=1,5m²
7 5 7
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-15T21:06:30+01:00
1) w załaczniku znajduje się narysowany deltoid oraz kąt o mierze 34 stopni.

wiemy ze każde bok w trójkącie równoramiennym na 60 stopni, a łączna suma katów w deltoidzie wynosi 360 stopni.

360-60-34=266
266-120(suma kątów trójkąta równobocznego przylegajacych do drugiwgo trujkąta)=146
146:2=73 tyle mierzą kąty tego trójkąta na gole;)

2) 32=2a+2b
a+b=16

a=40%b/*2,5
2.5a=b

16=a+2.5a
16=3.5a/;16
a=4.57(w przybliżeniu)
b=16-4.57=11.43(w przybliżeniu)

3)1.2m=120cm
Objaśnienia symboli:
P-pole
p-1 przekątna
q-2 przekątna

P=p*q/2
P=120*150:2=9000cm²=90m²

Grzegorz zużył 90m².
2009-11-15T22:37:33+01:00
1)
α=34
β=60+(180-34)÷2=60+73=133
γ=60
2)l=2a+2b
32=2x+2x×1,4
32=4,8x
x=32÷4,8=6²/₃
a=6,6666
b=9,3333
3)P=½d1d2
P=½×1,5×2
P=1,5m²
_____________
;))
7 4 7