Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-16T16:56:54+01:00
Sojusz Lewicy Demokratycznej (SLD) – polska centrolewicowa partia polityczna, założona 15 kwietnia 1999 (zarejestrowana sądownie 17 maja 1999) przez działaczy większości organi Program polityczny
SLD oficjalnie deklaruje program nowoczesnej socjaldemokracji.
Sojusz Lewicy Demokratycznej popiera zachowanie większości funkcji socjalnych państwa (w tym edukacji i służby zdrowia).
SLD jest za świeckością państwa i tolerancją światopoglądową, a także równym statusem kobiet i mężczyzn.
Do postulatów SLD należy m.in.:
zachowanie podatku progresywnego,
zwiększenie płacy minimalnej,
utrzymanie publicznej edukacji i służby zdrowia,
legalizacja związków partnerskich, aborcji oraz tzw. "narkotyków miękkich",
finansowanie z budżetu państwa zabiegów zapłodnienia in vitro,
likwidacja Instytutu Pamięci Narodowej,
legalizacja eutanazji.
Partia sprzeciwia się m.in.:
wprowadzeniu podatku liniowego,
przywróceniu kary śmierci,
likwidacji powiatów i zniesieniu Senatu.
zacji wchodzących w skład koalicji SLD. Zarząd Krajowy
Przewodniczący:
Grzegorz Napieralski
Wiceprzewodniczący:
Longin Pastusiak (były marszałek Senatu)
Katarzyna Piekarska
Jerzy Szmajdziński – wicemarszałek Sejmu (były minister obrony narodowej)
Jolanta Szymanek-Deresz (była szefowa Kancelarii Prezydenta RP)
Sekretarz Generalny:
Marek Nawrot
Pozostali członkowie:
Leszek Aleksandrzak
Tomasz Garbowski
Grzegorz Gondek
Tadeusz Iwiński
Kazimiera Jakubowska
Ryszard Kalisz (były szef Kancelarii Prezydenta RP, były minister spraw wewnętrznych i administracji)
Janusz Krasoń
Bogusław Liberadzki
Krzysztof Makowski
Henryk Milcarz
Paweł Obermeyer
Tomasz Sybilski
Bogusław Wontor
Marceli Zaborek
Zbyszek Zaborowski
Ryszard Zbrzyzny
Janusz Zemke
Przewodniczący SLD
Leszek Miller – od 15 kwietnia 1999 do 6 marca 2004
Krzysztof Janik – od 6 marca 2004 do 18 grudnia 2004
Józef Oleksy – od 18 grudnia 2004 do 29 maja 2005
Wojciech Olejniczak – od 29 maja 2005 do 31 maja 2008
Grzegorz Napieralski – od 31 maja 2008
Rzecznikiem prasowym partii jest Tomasz Kalita. Organizacja młodzieżowa SLD to Federacja Młodych Socjaldemokratów.

2009-11-16T16:59:55+01:00
SLD toskró od SOJUSZU LEWICY DEMOKRATYCZNEJ.Pracują tam:
Leszek Aleksandrzak
Tomasz Garbowski
Grzegorz Gondek
Tadeusz Iwiński
Kazimiera Jakubowska
Janusz Krasoń
Bogusław Liberadzki
Krzysztof Makowski
Henryk Milcarz
Paweł Obermeyer
Tomasz Sybilski
Bogusław Wontor
Marceli Zaborek
Zbyszek Zaborowski
Ryszard Zbrzyzny
Janusz Zemke
Leszek Miller
Krzysztof Janik
Józef Oleksy
Wojciech Olejniczak
Grzegorz Napieralski
Marek Nawrot
Grzegorz Napieralski
Longin Pastusiak
Katarzyna Piekarska
Jerzy Szmajdziński
Jolanta Szymanek-Deresz
Zajmują się zachowaniem podatku progresywnego,
zwiększeniem płacy minimalnej,
utrzymaniem publicznej edukacji i służby zdrowia,
legalizacją związków partnerskich, aborcji oraz tzw. "narkotyków miękkich",
finansowaniem z budżetu państwa zabiegów zapłodnienia in vitro,
likwidacją Instytutu Pamięci Narodowej,
legalizacją eutanazji.