Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-11-19T16:49:19+01:00
Kontrakcja-zmniejszanie objętości
dyfuzja-samorzutne mieszanie się substancji

Materia ma strukturę ziarnistą,oznacza to ze wszystkie ciała zbudowane są z cząsteczek a cząsteczki zbudowane są z atomów. Atom składa się z jadra atomowego i otaczających go elektrodów.Jądro atomowe składa sie z protonów i neutronów.Protony mają ładunek elektryczny dodatni, natomiast neutrony sa elektrycznie obojętne. Neutrony i protony zbudowane są z kwarków.
1 5 1
2009-11-19T16:53:19+01:00
Na przykład mieszanie się substancji. Jak wlejesz atrament do wody to nawet bez mieszania łyżeczką łączą się. To dzięki temu, że cząsteczki obu substancji zamieniają się miejscami itd aż w końcu substancje się wymieszają. Innego pomysłu nie mam ^^'

1 5 1
2009-11-19T16:58:54+01:00
No bo materia ma strukturę ziarnistą, znaczy się że wszystkie cząsteczki są zbudowane z cząsteczek a te cząsteczki z atomów,np.
*gdy psikniesz perfumem w pomieszczeniu zapach rozniesie się po całym pokoju,
*gdy zanurzysz kredę w atramencie to się zabarwi,
*gdy wlejesz do wody atramentu to woda zrobi się niebieska.
;))
1 5 1