Odpowiedzi

2009-11-19T20:31:02+01:00
180stopni -40stopni =140stopni
140stopni : 2katy = 70
18stopni :2katy=9
70 +/- 9 = 79 i 61 :)
licze na najlepsza :DD
2009-11-19T20:32:52+01:00
[180 - (40 + 18)]:2= [180 - 58]:2=122:2=61
1 kąt=40 stopni
2 kąt=61 + 18=79stopni
3 kąt= 61 stopni
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-19T20:35:07+01:00
Każdy trójkąt ma w sumie miarę kątów 180 stopni. 180-40=140, tyle mają razem dwa nieznane kąty-140 stp., 140-18=122, 122/2=61, tyle ma mniejszy z nieznanych kątów, 61+18=79 a tyle ma drugi nieznany kąt.
Miary kątów:40stp., 61 stp. i 79stp.
"Spr. 79+61+40=180"