Dana jest funkcja f określona wzorem f(x)=(x+1)³-(x-2)³-27

a) sprowadź wzór tej funkcji do najprostszej postaci
b) oblicz f(2√5)
c) wyznacz maksymalny przedział, w którym wartości tej funkcji są ujemne



Bardzo dziękuje za pomoc miłych ludzi :)

2

Odpowiedzi

2009-11-20T22:18:47+01:00
A) f(x)=(x+1)³-(x-2)³-27=x³+1-x³+2³-27=1+8-27=-18

b)f(2√5)=(2√5+1)³-(2√5-2)³-27=1+8=9

c) od minusowej neiskończoności do dodatniej nieskonczonosci
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-20T23:39:44+01:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).
Rozwiązanie jest w załączniku.