Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-23T17:18:54+01:00
60°, 60°
360°-120°=240°
240°:2=120°
Kąty trapezu to: 60°, 60°, 120°, 120°
21 4 21
2009-11-23T17:20:20+01:00
Rysujesz trapez, rysujesz wysokosc , kąt przy wysokosci bedzie mial 90 teraz odejmujesz od 180 -60-90= 30
czyli kat rozwarty w tym trapezie bedzie wynosil 30 +90=120
6 4 6
2009-11-23T17:20:57+01:00
W trapezie masz dwie pary kątów o takiej samej mierze, a wszystkie 4 kąty mają wspólną miarę 360 stopni. Mając taką informację robisz:
60*2= 120 stopni
Więc skoro jedna para kątów ma miarę 120 stopni, to druga para ma
360 - 120 = 240 stopni
wiedząc, że i tą parę tworzą kąty o równych miarach, wykonujemy działanie
240/2 = 120 stopni
Tyle.
6 3 6