Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-23T18:25:30+01:00
X - bok |OC|

5 nad 4 = x nad 3 i 1/3 (teraz mnożymy na krzyż)
50/3 = 4x / ÷ 4 (obie strony dzielimy na 4)
x = 4 i 2/12
x= 4 i 1/6

(nie jestem pewna czy dobrze, i czy faktycznie to miało być rozwiązane sposobem Talesa)
2009-11-23T18:39:47+01:00
Dane
|AD|=4, |OD|=5 i |BC|=3 i 1/3,
oblicz |OC|.

Z tw Talese
AD:BC=OD:OC
OC=(BC*OD)/AD=(10/3*5)/4=50/12=25/6=4i1/6

ODP

OC=4i1/6
2009-11-23T21:24:05+01:00
X - bok |OC|

5 nad 4 = x nad 3 i 1/3
50/3 = 4x / ÷ 4
x = 4 i 2/12
x= 4 i 1/6