Sprawdź czy umiesz

.1. Dwa boki trójkąta mają długość 6 cm i 11 cm trzeci bok trójkąta nie może mieć długości
Udowodnij ze uznana przez ciebie odpowiedz jest prawidłowa

a)6 cm
b)11 cm
c)15 cm
d)17 cm

zad 3

w każdym trójkącie prostokątnim :

A.Wszystkie kąty są ostre
B.Każdy kąt ma inną miarę
C.Suma miar kątów ostrych wynosi 180*
D.Suma miar kątow wynosi 90*

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-26T17:32:55+01:00
1)
zasada a długościach ramion trójkąta
a+b>c
a+c>b
b+c>a
a)
a=6
b=11
c=6
6+11>6
6+6>11
6+11>6
trójkąt może mieć boki o tych długościach
b)
a=6
b=11
c=11
6+11>11
11+11>6
11+6>11
trójkąt może mieć boki o tych długościach
c)
a=6
b=11
c=15
6+11>15
11+15>6
15+6>11
trójkąt może mieć boki o tych długościach
d)
a=6
b=11
c=17
6+11=17
11+17>6
11+17>6
TRÓJKĄT NIE MOŻE MIEĆ BOKÓW O DŁUGOŚCIACH 6;11;17

2)
wszystkie odpowiedzi które podałeś są błędne. Podejrzewam że chodził ci w odpowiedzi D Suma miar wszystkich kątów ostrych wynosi 90*. I w tedy ta odpowiedź byłaby poprawna.
1 1 1
2009-11-26T17:34:17+01:00
Zad 3
w każdym trójkącie prostokątnim
A suma miar kątów wynosi 90*
1 5 1