1.sztuczne zbiorniki wodene- budować czy nie budować? Argumenty za i przeciw....
2. Statek płynie z morza bałtyckiego do portu w szczecinie. opisz drogę wodną statku.
3. które państwa mają dostep do morza bałtyckiego?
4. wynotuj nazwy najwazniejszych portów nadbałtyckich..


dołoże jeszcze 10 pnkt

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-27T18:13:54+01:00
+
-ponieważ gdy są pożary to samolot czy wóz strażacki mogą szybko nabrać wodę
-ponieważ gdy są powodzie można wylać tam wodę,
-ponieważ niektóre zbiorniki są takie że można tam się ochłodzić na lato , czyli innymi słowy mówiąc można się tam pokąpać...


-
- ponieważ przeszkadzają,
- ponieważ gdy można się tam kąpać zawsze jakieś dziecko utonie,
- ponieważ przy niektórych miastach i wsiach zbiorniki nie są potrzebne i tylko przeszkadzają innym odobą


wazniejsze porty:
Dania: Kopenhaga
Estonia: Tallinn
Finlandia: Helsinki, Turku, Oulu
Litwa: Kłajpeda
Łotwa: Ryga, Windawa
Niemcy: Rostock, Lubeka, Kilonia, Flensburg
Polska:
główne: Gdańsk, Gdynia, Świnoujście, Szczecin
małe: Police, Kołobrzeg, Darłowo, Łeba, Ustka, Hel, Władysławowo, Elbląg
Rosja: Kaliningrad, Bałtijsk, Sankt Petersburg
Szwecja: Sztokholm, Malmö, Lulea

dostęp
Szwecja
Finlandia
Rosja
Estonia
Łotwa
Litwa
Polska
Niemcy
Dania
2009-11-27T18:39:41+01:00
1. za: ekologiczna energia odnawialna, ochrona przed powodziami
przeciw: zalanie duzej ilosci terenu, niszczenie flory i fauny tych terenow
2.zatoka pomorska-dziwnów-zalew kamieński-dziwna(rzeka)-wolin(miasto)-zalew szczecinski-roztoka odrzanska-odra-jez. dąbie-szczecin
3.dania, niemcy, Polska, litwa, rosja, lotwa, estonia, finlandia, szwecja
4.gdans, szczecin, kopenhaga, sztokholm, malmo, tallin, kłajpeda, kallingrad, sankt petersburg, kilonia, rostock, lubeka