Odpowiedzi

2009-11-27T21:06:22+01:00
1. Agresja ZSRR na II Rzeczpospolitą Polskę

2.Władze wyemigrowały, najpierw do Francji później do Londynu.

3.Traktak sowiecko-hitlerowski podzielający Polskę na sfery wpływów ZSRR i III RZESZY.
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-27T21:06:57+01:00
17 września 1939 r napadł na nas ZSRR i Armia Czerwona przekroczyła granicę Polską.

W nocy 17 na 18 września 1939r rząd Polski przekroczył granicę z Rumunią, gdzie został internowany.

23 sierpnia 1939 r w Moskwie podpisano pakt o nieagresji między ZSRR i III Rzeszą (Pakt Ribbentrop - Mołotow).
Do 28 wrzesnia Warszawa broniła się. Obroną oficjalną kierował prezydent Warszawy Stefan Starzyński

mam nadzieje ze pomogłam :)
1 5 1
2009-11-27T23:12:31+01:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).
1.Co się wydarzyło 17 września 1939 r.?

Agresja sowiecka na Polskę.

2.Co się stało z polskimi władzami państwowymi (prezydent, rząd, naczelne dowództwo) 17 września 1939 r.?

Rząd opuścił granice Polski wieczorem 17 września( po otrzymaniu wiadomości o wkroczeniu Armii Czerwonej) Prezydent Ignacy Mościcki w orędziu do narodu określił sowieckie działania wojskowe sowieckie jako akt agresji.

3.Co łączy te dwie daty: 23 sierpnia 1939 r. i 28 września 1939 r.

ZSRR i Niemcy podpisały w Moskwie pakt o nieagresji ( z tajnym protokołem o podziale stref wpływów w Europie Wschodniej)- tzw. IV rozbiór Polski
1 5 1