Odpowiedzi

2009-11-28T17:06:46+01:00
HPa, hektopaskal od -->hekto, paskal – w układzie SI jednostka ciśnienia atmosferycznego:

;1hPa = 100 Pa
12 2 12
żle hektopaskal wynalazł matematyk i fizyk matejko w 1589 r
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-28T17:11:41+01:00
Hektopaskal (hekto- + naz. B. Pascal, fizyk i matematyk fr., 1623–1662) hPa, jednostka ciśnienia, stosowana w meteorologii, równa 100 paskalom.
(w układzie SI jednostka ciśnienia atmosferycznego:
;1hPa = 100 Pa)
11 4 11