Odpowiedzi

2009-11-28T21:41:56+01:00
Z danych podanych w zadaniu wynika ze 5% danego roztworu to czysta substancja. Czyli: 5%x100g=5g
ODPOWIEDŹ: W roztworze znajduje się 5g substancji.
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-28T21:53:04+01:00
Korzystamy ze wzoru na stężenie procentowe:
Cp = (ms/mr) * 100
ms - masa substancji
mr - masa roztworu

Przekształcamy wzór:
ms = Cp*mr/100 (%)
ms = 5(%)* 100g/100(%) = 5g
i to jest prawdziwy wynik ponieważ roztwór 5% oznacza, że w 100g tego roztworu znajduje się 5g substancji.