1. Oblicz kąt padania promieni słonecznych w pierwszych dniach pór roku w Sydney(33°55) w Australii.


2. Oblicz kąt padania promieni słonecznych w Łukowie(51°56) w dniu 23 listopada.


Bardzo proszę o rozwiązanie!!! Najlepiej żeby jeszcze dzisiaj!!!!

2

Odpowiedzi

2009-11-29T14:28:42+01:00
1.
21 marca i 23 września :
h=90 s(stopni) - y
h= 90 s - 33 s 55 min
h= 56 s 5 min

22 czerwca :
h= 90 s - y + 23 s 27 min
h= 90 s - 33 s 55 min + 23 s 27 min
h= 56 s 5 min + 23 s 27 min
h= 79 s 32 min

22 grudnia :
h= 90 s - y - 23 s 37 min
h= 90 s - 33 s 55 min - 23 s 27 min
h= 56 s 5 min - 23 s 27 min
h= 32 s 38 min
6 2 6
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-29T14:31:31+01:00
Sydney
Ф(33°S 155°E)

21 II i 23 IX
hsł = 90°-Ф

90°-33°=57°

22 VI
hsł= 90° - 23°27' - Ф

90° - 23°27'- 3390° + 33° = 33°33'

22XI
hsł= 90° + 23°27' - Ф
90° + 23°27' -33° = 80°27'


[?]Łuków
Ф (51°56)

za wzoru na 23 IX

hsł = 90°-Ф
hsł= 90° - 51° = 39°
5 3 5